Nové vyhýbky PECO

Nákup kolejiva pro poslední modul od prvního dělí 14 let. Zatímco ROCO se přesunulo pod značku Fleischmann a nic jiného se nezměnilo, tak u PECO je to jinak. Vyhýbky mají novou konstrukci. Konkrétně jsem kupoval SL-U395F a SL-U396F, čili střední velikost.

Porovnání

  • Obal již není kartónová krabička, ale tuhý plast.
  • Podloží celé vyhýbky je jeden kus, u předchozí verze byly koncové pražce nalisovány a vytaženy mimo obrys vyhýbky, takže se musely odlomit a při montáži samostatně napasovat.
  • Srdcovka je nyní odizolovaná, takže celá vyhýbka se může propojit vodivýma spojkama. Dříve to bylo tak, že se musely použít odizolovaní spojky a řešit napájení. Stejně jako dříve má každá srdcovka již připájený drát pro napojení napájení.
  • přestavovací mechanismus se také trochu změnil, ale spíše jen z pohledu designu. Funkčnost zůstává stejná.
Nové vyhýbky v obalu Nové vyhýbky v obalu
Původní (již ořezaná Původní (již ořezaná) vyhýbka nahoře, dole nový typ. Dobře je patrný rozdíl v izolované srdcovce.
Nahoře zase původní typ, je dobře vidět rozdíl v elektrickém propojení kolejnic. Nahoře zase původní typ, je dobře vidět rozdíl v elektrickém propojení kolejnic.

Úpravy vzhledu

Stejně jako dříve, je potřeba vyhýbku zušlechtit, aby lépe vypadala. Stačila na to Dremelka s kotoučkem a ostrý skalpel. A níže poznatky:

  • při manipulaci s vyhýbkou mi u dvou kusů vypadly hroty jazyků z přestavovací tyče. Jeden celý jazyk poté vyletěl i ze svého "pantu". Samozřejmě vše šlo nasadit zpět, ale hroty nějak pořád nedržely ve své dírce. Je na to následující finta. Přestavovací tyč má zámečky, viz obrázek - modře vyznačeno. Hroty nasazovat na tyč, která su musí posunout od pražce směrem dopředu Po nasazení hrotů jazyků se přestavovací tyč posune na své místo směrem k pražci k srdcovce a modré jazýčky se zamáčknou, tím přestanou jazyky samovolně vypadávat. Samozřejmě, že je k této operaci nutná silná optika!
  • po vyřezání balastu vznikne mezi přestavovací tyčí a vedlejším pražcem velká díra. Takže vložíme nový chybějící pražec. Ale originál PECO se nedá použít, protože je vysoký. Použil jsem pražce laser cut od ModelScene. A vzal jsem rovnou dva. Z obrázku je vidět, jak jsou PECO pražce humpolácké. Možná, že je spojím k sobě, ať to tak nerazí. Výškově tam pražce sednou jak mají.
1. obrysově srovnáme, tedy očešeme přesahující pražce a úchyty pro přestavník 1. obrysově srovnáme, tedy očešeme přesahující pražce a úchyty pro přestavník
2. vyhodíme další zbytečnosti, červeně naznačeny řezy. Modře označeny jazýčky jazyků! 2. vyhodíme další zbytečnosti, červeně naznačeny řezy. Modře označeny jazýčky jazyků!
3. Pokud jsme dobře řezali, tak vytáhneme tento celý kus. Pozor červeně naznačeno, co se musí skalpelem naříznout zboku proti kolejnici - samozřejmě před oddělením. Modře, kde to původně sedělo. 3. Pokud jsme dobře řezali, tak vytáhneme tento celý kus. Pozor červeně naznačeno, co se musí skalpelem naříznout zboku proti kolejnici - samozřejmě před oddělením. Modře, kde to původně sedělo.
Výsledek zobrazený po částech. Jsou zde vidět dodatečné pražce od ModelScene Výsledek zobrazený po částech. Jsou zde vidět dodatečné pražce od ModelScene