Po dokončení rámu bylo možno započít se stavbou tratí...
Z plánu se začalo překreslovat vedení tratí na samostatný papírový arch, který vznikl slepením papírů o formátu A4.
Poté se trať obstříhla, aby se mohla obkreslit na základnu tratě ze sololitu.
Styrodur + Styrodur
Pro konstrukci železničního spodku byl vybrán materiál styrodur. Záměrem bylo vyřezat základnu ze styroduru tl. 10mm a na něj nalepit styrodur tl. 4mm. Sestavením ze dvou vrstev se mělo docílit jeho zpevnění.
Na obrázku je vidět 10mm styrodur - fialový, nad ním 4mm styrodur - bílý a později přilepený korek.
Při lepení se stalo, že se styrodur zkroutil, proto muselo být schnutí provedeno pod zátěží. U velkých ploch se stávalo, že lepidlo ne a ne zaschnout, což je zapříčiněno neprostupností tohoto materiálu.
I po vytvrzení a usazení tohoto spodku na kolejiště byl zaznamenán jeho značný průhyb, což by bez další podpory nebylo možné nechat.
Dále se položením kolejiva přímo na styrodur zjistila hlučnost této konstrukce při průjezdu vozidly.
Na základě těchto zkušeností bylo od této konstrukce upuštěno.
Sololit + Korek, Sololit + Styrodur
Jako další varianta byl vybrán sololit jako základní materiál pro vedení tratě. Má tu výhodu, že se dobře opracovává, je tenký a pevný. Drží tvar, což má výhodu pro vytváření vertikálního zaoblení tratí, tj. přechodu stoupání tratě.
Jako druhá vrstva na sololit bylo variantně vybráno: