Napájení kolejí je potřeba vyřešit tak, aby vodiče byly dobře dimenzované a pájené spoje spoje aby byly pevné a vodivé. Jako napájecí vodiče je použita kroucená dvojlinka z lanka průměr 0,25. Jak a čím ji připájet ke kolejím?
Na to se osvědčil následující postup:
Pájecí kapalinou na nikl (z GME) pokapu budoucí pájené místo na kolejnici a nechám chvíli působit.
Lanko odizoluju na koncích a rozehřátou pájkou ponořím do kalafuny a nakonec pocínuju pájkou SnPb.
Na mikropájku nanesu kapičku cínu, drát přiložím ke kolejnici, nahřeju a cín se chytí kolejnice a drátku.
Je potřeba, aby každá izolovaná kolejnice (úsek) měla své napájení. Izolované úseky jsou minimalizovány pouze na:
Každý modul má jedno centrální napájecí místo ke kterému jsou připojeny kablíky s napájením izolovaných úseků.
Ve viditelných částech pájím lanko ke kolejnici pouze na patu nebo zespodu na spojku. Tyto obrázky ukazují pájení po položení kolejí. Nožem jsem vyřízl prostor pro operaci s kablíkem.
Tam, kde jsem nemohl pájet na spojku jsem musel frézou s kulatou hlavou obnažit zalitou patu kolejnice.
Modul jsem postavil šikmo na hranu, abych se dostal pájkou k patě.
Vyvarujte se pájení kablíků na patu na již položených kolejích! Promyslete přípojná místa ještě před položením kolejí a pájejte před pokládkou. Ušetříte si nepříjemnou práci.