Za účelem zjištění proporcí modelu a tedy poměru mezi tratí, vozidly a stavbami vznikla tato maketa. Bylo zvoleno měřítko 1:6 k modelu, což činí přesně 1:960 ke skutečnosti, ale pro jednoduchost se dá počítat 1:1000.
Maketa obsahuje také skryté úseky tratí pro zjištění možných budoucích problémů při realizaci těchto partií.
Jako základ pro výrobu sloužil papír a lepenka. Pro terén horních pater a podpěry pro tratě posloužily neplatné jízdenky z TEŽ a také skipasy jejichž malá tloušťka a tuhost se ukázaly jako ideální.
Tratě byly vytištěny na kancelářský papír a jsou podlepeny lepenkou. Horní patro je na podpěrách, aby byl umožněn pohled dovnitř kolejiště.
V této verzi bylo započato se stavbou terénu a budov z pěnového polystyrénu. Také bylo vyřezáno koryto Sázavy.
Pro maketu byly vyrobeny vlakové soupravy, jejichž výroba je popsána dále a kostel s budovou MEZu, které jsou vytvořeny z fotografií.
!img/mmak_9098.jpg 310×110 !:mojestrankyimg/mak_9098.jpg
Rychlík jedoucí z Postřelmova po jedné trati trianglu bude právě vjíždět přes přejezd do žst. Bludov. Vzadu se sbíhají zbylé tratě trianglu směrem na Hanušovice, které budou maskovány bujnou vegetací tak, jako ve skutečnosti.
A pohled z opačné strany na postřelmovské zhlaví žst. Bludov.
Ten nutný oblouk mne velice mrzí.
Vozidla byla zhotovena sejmutím obrazovky spořiče v hračkovém OS Windows ve chvíli, když projížděl ten správný vlak. Následovalo vykousnutí správných lokomotiv a vozů a sestavení nového vlaku podle místních zvyklostí. To vše již v grafickém editoru, kde se vlak zduplikoval, jedna část zrcadlově převrátila a po vytištění a vystřižení se v úrovni troleje obrázek přehl a postavil na koleje. To vše s kontrolou zachování měřítka.